poniedziałek, 15 marca 2010

Wołowina na sposób chiński

kuchennie 194

Pomysł na to danie zaczerpnęłam z Kuchni chińskiej (“Rzeczpospolita”). Wzorcowy przepis na Wołowinę w curry nieco zmodyfikowałam i wzbogaciłam o parę dodatków wedle własnego uznania. Wyszło pysznie, aromatycznie, orientalnie. Potrawa ta jest dość pikantna i rozgrzewająca, a wiec ciągle przydatna w związku z obecnymi warunkami pogodowymi… niestety... Nie mniej jednak bardzo mi smakowało, przeto polecam :)

  • 30 dag chudej wołowiny
  • łyżeczka przyprawy Pięć smaków (użyłam Kamisa)
  • 2 cebule
  • 3 ząbki czosnku
  • łyżka pasty curry (użyłam żółtej)
  • łyżeczka pasty tamarydndowej (5ml)
  • pół łyżki sosu sojowego ciemnego (7ml)
  • łyżka sosu sojowego jasnego (15 ml)
  • pól szklanki wody
  • pół szklanki bulionu
  • 2 łyżeczki mąki kukurydzianej
  • ryż
  • szczypiorek

Wołowinę pokroić w bardzo cienkie paseczki (wąskie paski o grubości około 3 - 5mm). Posypać przyprawą Pięć smaków, dobrze wymieszać, przykryć. Odstawić na około 15 min. do lodówki. Cebulę pokroić w piórka. Wołowinę smażyć w woku lub na patelni na oleju przez parę minut, stale mieszając. Mięso zdjąć z ognia i odstawić pod przykryciem w ciepłe miejsce. Na tej samej patelni smażyć cebulę energicznie mieszając, by się nie przypaliła. Dodać przeciśnięty przez praskę czosnek, zamieszać. Następnie dodać pastę curry i dalej smażyć przez chwilę. Gdy cebula będzie już miękka, dolać sosy sojowe i pastę tamarydnową. Wrzucić usmażoną wołowinę. Mąkę kukurydzianą zmieszać z chłodnym bulionem i wlać do wołowiny z cebulą. Gotować chwilkę, stale mieszając. Jeśli będzie zbyt gęste, dodać około pół szklanki wody. Ewentualnie doprawić do smaku. Posypać szczypiorkiem i podawać z ryżem.

Brak komentarzy: