wtorek, 9 listopada 2010

Krem z dyni z soczewicą

IMG_8693

Czyż takie połączenie może być złe? No pewnie, że nie! Wiedziałam o tym, jak tylko zobaczyłam listę składników i rachu ciachu, zabrałam sie do roboty.

Zupa jest sycąca, rozgrzewająca i aromatyczna. Musiałam dokonać modyfikacji dotyczącej przyprawy i zamiast marokańskiej, dałam curry w proszku i garam masala. Przepis znaleziony u Karolki.

  • 2 łyżki oliwy
  • 1 cebula - drobno posiekana
  • 1  ząbek czosnku (dałam więcej)
  • 2 łyżki mielonego kminu
  • 1 łyżka przyprawy marokańskiej (dałam łyżeczkę garam masala i 2 łyżeczki curry w proszku)
  • 6 szklanek bulionu warzywnego
  • 1 kg dyni pokrojonej w kostkę (waga bez skóry)
  • 1 duży pokrojony ziemniak
  • 1 szklanka czerwonej soczewicy
  • sól, czarny pieprz

W sporym rondlu rozgrzewamy oliwę i wrzucamy cebulę do zeszklenia. Gdy będzie miękka, dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę i przyprawy. Smażymy chwilkę, aż przyprawy zaczną intensywnie pachnieć (nie wolno smażyć zbyt długo, by sie nie przypaliły). Następnie wrzucamy dynię, ziemniaka i soczewicę. Mieszamy dokładnie i zalewamy bulionem. Gotujemy na średnim ogniu do miękkości warzyw i soczewicy. Doprawiamy solą i pieprzem. Na koniec miksujemy zupę na krem.

2 komentarze:

Gabi pisze...

Dzięki za pomysł na zupę! Brzmi smakowicie!

Violiśka pisze...

Proszę bardzo! Owszem, jest całkiem smaczna:)