wtorek, 15 grudnia 2015

Przyprawa do pierników


Domowa przyprawa do pierników i pierniczków. 100 % naturalnych składników, bez dodatku mąki. Bogactwo smaku i zapachu... aromat Świąt Bożego Narodzenia.
Można zrobić tę korzenną przyprawę od podstaw miksując wszystkie składniki blenderem, w młynku do kawy lub ucierając w moździeżu. Ja poszłam trochę na łatwiznę i użyłam sproszkowanego cynamonu, kardamonu i gałki. Warto też kupić zmielone już goździki, gdyż ich tłuczenie w moździeżu to mozolna robota, zaś mielenie w blenderze lub młynku może okazać się dla tych urządzeń zabójcze... Ja użyłam młynka i na szczęście sobie poradził.

  • 50 g cynamonu
  • 20 g suszonego imbiru
  • 15 g gożdzików
  • 15 g karadamonu
  • 10 g gałki muszkatołowej
  • 10 g ziela angielskiego
  • 5 g anyżu gwiaździstego (całe gwiazdki)
  • 1- 2 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka kolendry
  • 1-2 łyżeczki pieprzu 

Składniki pozostające w całości rozdrabniamy na proszek używając blendera, młynka lub możdzieża. Mieszamy z resztą sproszkowanych przypraw i przesypujemy do zamykanego pojemnika lub słoika.


Źródło: Moje Wypieki

Brak komentarzy: