czwartek, 5 czerwca 2014

Makaron ze szparagami, oliwą i czosnkiem

DSC_0519

Proste i szybkie danie obiadowe. Lekkie, pełne warzyw, kolorowe, a przy tym smaczne. Oprócz składników tytułowych, mamy tu jeszcze pomidorki koktajlowe, świeżą bazylię i papryczkę chili dla ostrości.

  • makaron (około 150 g na osobę)
  • oliwa ekstra virgin dobrej jakośći
  • czosnek (2-3 ząbki na osobę)
  • ostra mała papryczka chili lub peperoni bez pestek
  • pęczek szparagów
  • listki bazylii z grubsza porwane lub w całości
  • pomidorki koktajlowe (kilka sztuk na osobę)

Szparagi myjemy, oddzielamy zdrewniałe końcówki - trzymamy po kilka sztuk i łamiemy mniej więcej w 1/3 długości od końca, powinny same złamać się we właściwym miejscu. Odcinamy główki, resztę kroimy na centymetrowe plasterki.

Czosnek obieramy i kroimy cieniutko w plasterki lub przeciskamy przez praskę. Papryczkę  siekamy drobno. Na patelni podgrzewamy około1-2 łyżek oliwy, wrzucamy papryczkę i czosnek i smażymy kilka sekund, następnie zdejmujemy z ognia. Czosnek ma się tylko zeszklić, a nie zrumienić!

umyte pomidorki kroimy na połówki, listki bazylii rwiemy na kawałki.

W garnku zagotowujemy wodę na makaron, solimy, wrzucamy makaron, mieszamy, gdy zacznie sie gotować, po około 3 minutach dodajemy szparagi. Makaron gotujemy al dente przez około 7 minut. Gotowy makaron z warzywami odcedzamy, wrzucamy z powrotem do garnka i mieszamy z podsmażonym czosnkiem i papryczką. Całość solimy do smaku.

Na talerzu układamy porcję makaronu ze szparagami, polewamy spora ilością oliwy z pierwszego tłoczenia (około 1/4 szklanki na osobę). Na wierzchu układamy pomidorki i bazylię. Ewentualnie solimy i pieprzymy do smaku.

DSC_0511

1 komentarz:

Hannah pisze...

zgłodniałam:-))