piątek, 31 stycznia 2014

Krem z batatów z soczewicową posypką

DSC_0106

Kremowa zupa z pomarańczowych warzyw: batata i marchewki. Przyrządzona na mleczku kokosowym z pastą curry, imbirem, czosnkiem. Rozgrzewająca, aromatyczna. Do tego posypka z brązowej soczewicy podsmażonej z cebulką i czosnkiem, która bardzo zasmakowała mi solo. Polecam na zimowe chłody!

  • około 500 g batatów
  • marchewka
  • cebula
  • kilka ząbków czosnku
  • około 3cm kawałek imbiru
  • 1/4 łyżeczki kurkumy
  • sok z połowy limonki
  • łyżka sosu rybnego
  • 2 łyżki sosu sojowego
  • łyżka pasty curry (użyłam żółtej, można dać trochę więcej, ale będzie pikantniej)
  • 750 ml bulionu drobiowego
  • duża puszka mleczka kokosowego
  • trochę cukru do smaku (opcjonalnie)
  • łuszcz kokosowy/masło klarowane/ olej
  • pół szklanki brązowej drobnej soczewicy
  • 2 ząbki czosnku
  • mała cebula lub pół średniej
  • 1/2 łyżeczki mielonej kolendry
  • sól, pieprz

 

W rondelku na łyżce oleju kokosowego zeszkliłam pokrojoną w kostkę cebulę. dodałam pastę curry, starty imbir, przeciśnięty przez praskę czosnek i chwilę smażyłam. Następnie wrzuciłam obrane i posiekane warzywa, wymieszałam i zalałam bulionem. Dodałam sosu sojowego i rybnego i gotowałam do miękkości warzyw. Gdy batat i marchewka były gotowe, dodałam mleczko koksowe i zostawiałam do zagotowania. Doprawiłam sokiem z limonki oraz ewentualnie sosem sojowym i cukrem, zmiksowałam blenderem.

Soczewicę przepłukałam wodą i ugotowałam do miękkości we wrzątku (w szklance wody na 1/2 szklanki soczewicy). Cebulkę posiekłam drobno i dusiłam na małym ogniu na łyżce oleju kokosowego. Pod koniec dodałam czosnek przeciśnięty prze praskę oraz zmieloną kolendrę. Wsypałam ugotowaną soczewicę i wszystko chwilę smażyłam. Doprawiłam solą i pieprzem.

Zupę serwowałam okraszoną łyżką soczewicy.

Inspiracja: blog Bea w Kuchni

Brak komentarzy: