niedziela, 29 listopada 2009

Risotto z cukinią

IMG_3006

Smaczne, lekkie, dość proste danie. Myślę, że wino jest niezbędnym dodatkiem, który ożywia smak. Dałam chyba trochę więcej niż przepisowe pół szklanki. Przepis pochodzi z bloga: Moja Mała kuchnia

1 szklanka ryżu do risotto (arborio)
3 małe cukinie
1 średnia cebula
3-4 ząbki czosnku
1/2 szklanki białego wytrawnego wina
3-4 szklanki bulionu warzywnego lub drobiowego
suszony tymianek
chilli w proszku
sól, pieprz
oliwa
starty parmezan

świeża bazylia lub koperek



W rondelku zeszkliłam na oliwie cebulę pokrojoną w kostkę. Po chwili wsypałam ryż, wymieszałam i chwilkę smażyłam na średnim ogniu. Następnie wlałam wino, mieszając wszystko aż do odparowania płynu. Potem dolewałam po chochelce wrzącego bulionu. Gdy ryż wchłonął rosół, dodawałam nową porcję. Wsypałam płaską łyżeczkę tymianku i troszkę chilli. W międzyczasie podsmażyłam na oliwie cukinię pokrojoną w półplasterki. Dodałam czosnek przeciśnięty przez praskę. Całość dusiłam pod przykryciem parę minut. Cukinię połączyłam z ryżem i jeszcze gotowałam parę minut. Risotto dosmakowałam solą. Na koniec, już na talerzu, posypałam startym twardym serem (użyłam litewskiego sera Dziuga) oraz bazylią. Dodatkowo dodałam świeży koperek, ale można poprzestać na jednym z tych ziół.
Uwagi: Risotto trzeba stale mieszać na każdym etapie produkcji i gotować do miękkości, lecz nie do rozgotowania ryżu, na średnim lub małym ogniu.

Brak komentarzy: