wtorek, 10 listopada 2009

Rozgrzewająca zupa indyjska

IMG_2657

Całkiem smaczna, bardzo aromatyczna i pożywna zupa oraz mój debiut z przyprawą garam masala. Dodatkowo dodałam czosnek (to już takie moje czosnkowe uzależnienie;)) oraz słodką paprykę i trochę soku z limonki. Przepis autorstwa Karoliny z bloga Bułka z masłem

  • 2 marchewki
  • 4 ziemniaki
  • 2 cebule
  • 8 łyżek czerwonej soczewicy
  • 1 łyżka przyprawy garam masala
  • kolendra i kumin (niekoniecznie)
  • bulion
  • olej, masło lub ghee
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżka papryki słodkiej
  • 1 łyżka soku z limonki (ewentualnie)
  • posiekana świeża kolendra


Warzywa obrać i pokroić w kostkę. Na patelni lub w rondlu rozgrzać około 2 łyżki oleju z łyżką masła, do jeszcze zimnego tłuszczu wrzucić garam masalę i ewentualnie resztę przypraw, chwilę posmażyć. Następnie dodać czosnek przeciśnięty przez praskę oraz warzywa, dokładnie zamieszać, żeby pokryły się przyprawami. Smażyć chwilę, mieszając od czasu do czasu. Zalać bulionem, tak by zakrył warzywa. Gotować ok. 30 minut. Osobno ugotować soczewicę. Odcedzić i dodać do warzyw. Zmiksować. Doprawić solą, sokiem z limonki, dolać trochę wody, jeśli jest za gęste. Posypać świeżą kolendrą (niekoniecznie).

Uwagi: Chyba nie do końca przypadła mi do gustu garam masala, może po prostu trzeba dać jej mniej. Limonka wprowadziła lekko orzeźwiającą nutę i doskonale współgrała ze smakiem świeżej kolendry. Limonkowy sok ewentualnie dodać na samym końcu.

1 komentarz:

Violiśka pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.