niedziela, 13 grudnia 2009

Chleb pszenny z San Francisco (Liski)

IMG_3221
Przepyszny chleb! Do tego szybki w wykonaniu i pozwalający wykorzystać nadmiar zakwasu. Przepis Liski.
  • 200g mąki pszennej razowej
  • 400g mąki pszennej (użyłam typ 850)
  • 2 łyżeczki suszonych drożdży
  • 250 g zakwasu
  • 375 ml wody
  • 1 1/4 łyżeczki soli
  • 2 łyżki octu balsamicznego
  • 1/2 łyżki cukru
  • jajko zmieszane z 2 łyżkami śmietany – do posmarowania
Do wyrabiania ciasta skorzystałam z maszyny do pieczenia chleba. Dodałam zakwas, wodę o letniej temperaturze, ocet balsamiczny, sól, cukier, mąkę razową, pszenną i na końcu drożdże. Nastawiłam program “ciasto rosnące” (5 minut zagniatania, 5 odpoczynku, 5 znów zagniatania, poczym wyłączyłam maszynę). Ciasto przełożyłam do tortownicy o średnicy 24cm, wysmarowanej olejem. Przykryłam ściereczką i odstawiłam w ciepłe miejsce do wyrastania. Posmarowałam białkiem zmieszanym z jogurtem (akurat miałam te składniki do wykorzystania). Posypałam płatkami owsianymi. Piekarnik nagrzałam do temperatury 230 st. C, wstawiłam formę, po 10 minutach zmniejszyłam temperaturę na 200 st. C i piekłam jeszcze 35 minut. Studziłam na kratce.
Uwagi. Po posmarowaniu wyrośniętego chleba jajkiem, ten zaczął nieznacznie opadać… Może ciasto miało zbyt delikatną strukturę, może składniki glazury były zbyt zimne…

Brak komentarzy: