piątek, 29 stycznia 2010

Ciasto amerykańskie vel Wiewiórka

IMG_2978
Przepis na ten placek znalazłam u Evenki. Zaintrygował mnie tym, że oprócz smakowitego wyglądu, bardzo przypomina ciasto, które wielokrotnie już robiłam. “Moje” ciasto nazywa się Bartek, a przepis jest w rodzinie od wielu lat. Wiewiórka to właściwie Bartek wzbogacony o kakao i orzechy. Upiekłam ją z ciekawości i dla porównania. Oba placki są smaczne i naprawdę warte zrobienia, ale może trochę z sentymentu, może też z przyzwyczajenia, wolę jednak smak Bartka…
  • 2 szklanki mąki
  • 3 jajka (dałam 4)
  • 1 szklanka cukru
  • 1 łyżeczka sody (użyłam proszku do pieczenia)
  • 3/4 szklanki oleju
  • 1 łyżeczka kakao
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/2 – 1 szklanka orzechów
  • 4 jabłka (dałam 6)
Jajka z cukrem ubijać mikserem. Gdy staną się puszystą masą, powoli dodać olej i dalej ubijać. Mąkę zmieszać z sodą bądź proszkiem, kakao i cynamonem. Stopniowo dosypywać do jajek i ubijać dalej na małych obrotach. Na koniec dodać pokrojone w grubą kostkę jabłka, rodzynki i posiekane orzechy. Przelać do natłuszczonej formy (użyłam tortownicy o średnicy 26 cm, wyłożonej papierem do pieczenia). Piec około godziny w piekarniku nagrzanym do 200 st. C.

Brak komentarzy: