środa, 10 lutego 2010

Ciasto drożdżowe z maszyny

IMG_4539

Pierwsze słodkie ciasto drożdżowe, które upiekłam. Maślane, dość miękkie, pachnące. W sam raz na kanapki z masłem i dżemem. Zrobiłam bez kruszonki i z suszonymi drożdżami… Poza tym wszystko zgodnie z zaleceniami, ale nie wyszło mi tak duże, jak powinno… Nie mniej bardzo smaczne i myślę, że jeszcze do niego wrócę. Przepis znaleziony u Liski na blogu Pracownia Wypieków.

  • 350 g mąki pszennej typ 450 – 550
  • 50 g drobnego cukru
  • łyżeczka esencji waniliowej
  • 70 g miękkiego masła
  • 120 ml ciepłego mleka
  • 1 jajko
  • 20 g świeżych drożdży (dałam łyżeczkę z lekką górką drożdży suszonych)

Wszystkie składniki umieściłam w maszynie do chleba w kolejności: mleko, masło, jajko, cukier, esencja waniliowa, mąka, drożdże suszone. Nastawiłam program “chleb słodki” trwający ponad 3,5 godziny. Po upieczeniu wyjęłam z formy i studziłam na kratce.

Brak komentarzy: